podczas wymiany pompy hamulcowej okazało się, iż zakończenie przewodu hamulcowego nie ma już niestety możliwości przykręcenia kluczem... stało się okrągłe. w ruch poszła więc żabka..niestety pomimo rzekomego dopasowania przewód i tak ciekł...

A więc od początku...

odrkęcamy przewód hamulcowy który idzie do tyłu (zakładam że zbiornik z paliwej już jest odkręcony)
pod spodem od strony kierowcy przed tylnim kołem jest trójnik.. z jednej strony (tej odkręconej już) przychodzi przewód od pompy hamulcowej.. z dwóch pozostałych przewody idą do kół.. do odkręcenia potrzeba będzie 11ka.
przewód najwygodniej wciągąc do środka. .czyli tutaj wychodzi pod tylną kanapą... można go dla wygody pociąć :)
po podniesieniu tylnej kanapy po stronie kierowcy widać dziurę po wyjętym przewodzie hamulcowym.. idzie on wzdłóż tunelu tuż pod tapicerką.

gdzieniegdzie (np u mnie w połowie szyny fotela) przewód ten jest "przyczłapany" takim metalowym "dyngsem" ;-)

z przodu u mnie był przewleczony za pedałem gazu.. i włożony w otwór między pedałem sprzęgła i hamulca.. przy przewlekaniu należy pamiętać, iż jest tam podwójna blacha i trzeba odpowiednio trafić w otwór.
oto cały przewód w komplecie. w/g moich obliczeń długość szacuje na 210cm :)... można podpasować przewód od żuka.. jest on trochę dłuższy...

tak wygląda nowy przewód od żuka (dałem 29pln).. co do gwintów końcówek to M10x1

na oko widać że jest dłuższy niż potrzeba ;-)

wybrałem strategię od środka.. tzn najpierw przeciągnąłem do tyłu.. potem do przodu a reszta już się jakoś ułożyła..

tak wygląda podłączony do trójnika - gwint jest trochę dłuższy i wygląda jakby był niedokręcony..ale trzyma się ok - co ciekawe oryginalne garbowe były na 11kę.. od żuka potrzebna jest 10ka klucz.

pod tylną kanapą musiałem zawinąć małą pętelkę..bo zostało mi troche przewodu

tak wygląda przewleczony z przodu obok pedałów - trzeba uważać żeby gdzieś tam się nie zgniatał niepotrzebnie...
jeśli udało ci się już wymienić wężyk z pewnością przyszła kolej na odpowietrzanie układu hamulcowego :) a także regulację szczęk hamulcowych

inne foto-howto

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2005 20:13

Możesz dodać swój własny komentarz: .

nick:
twój komentarz:


Wasze komentarze: