Data dodania: 15/03/2006
Znalezione: rabiejka
Źródło: link
powrót do polski  
Treść:

Poseł Samoobrony, były trener polskiej reprezentacji piłkarskiej, który pijany szarżował autem po warszawskich ulicach, został twarzą kampanii "Lato bez procentów"


Akcja społeczna ma ostrzegać młodych ludzi przed skutkami sięgania po alkohol. Na billboardach w całym kraju zawisną plakaty z hasłami i portretami ludzi, którzy utożsamiają się z akcją. Między innymi z Januszem Wójcikiem. Warto przypomnieć, że dwa miesiące temu poseł Samoobrony został zatrzymany w Warszawie, gdy jechał po pijanemu swoim autem po torach tramwajowych.

Według socjologa prof. Andrzeja Zybertowicza z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu udział posła w takiej akcji będzie groteskowy. - Jeśli nad jego wpadką przechodzi się do porządku dziennego, nie zauważa jej i o niej nie mówi, to kompromituje to nie tylko samego Wójcika, ale też całą kampanię i jej organizatorów - mówi.

Żadnego problemu nie widzi tymczasem organizator kampanii społecznej Marcin Duma, szef firmy Homo Homini. To właśnie on namówił Wójcika, aby poparł akcję i zgodził się firmować ją swoją twarzą. - Wybraliśmy go ze względu na osiągnięcia w sporcie. To dla nas wspaniały trener piłkarskiej reprezentacji Polski i szef sejmowej komisji sportu. Jego wpadka nie ma znaczenia - mówi. Duma uważa, że może ona wręcz uwiarygodnić posła. - Czy do tego, aby nie sięgać po kieliszek, lepiej przekona abstynent, czy osoba która piła, popełniła błąd, wie o tym i bardzo tego żałuje? - pyta.

- Rzeczywiście, gdyby podczas kampanii osoba, która popełniła błąd, przyznała się do niego, to byłby to dobry przykład dla młodzieży - zauważa prof. Zybertowicz. - Jedna nawrócona owieczka jest lepsza niż wszystkie te, które nigdy nie zbłądziły - parafrazuje Pismo Święte. Jednak na plakatach takiego "przyznania się do błędu" nie będzie. Na billboardach, które wkrótce zawisną w całym kraju, znajdą się tylko ostre, przemawiające do wyobraźni zdjęcia pijanych nastolatków.

Jakie były powody wzięcia udziału w akcji "Lato bez procentów" - spytaliśmy samego posła. - Jedyne, co mam do powiedzenia, to to, że chcę pomóc młodym ludziom, którzy mają kłopot z alkoholem - stwierdził. Nie chciał odpowiadać na nasze pytania.

Kampanię poparli też inni sportowcy i postaci ze sceny muzycznej. Między innymi Łukasz Koszarek, koszykarz Polonii Warszawa. - Zgodziłem się, bo uważam, że trzeba bronić młodych przed wczesnym sięganiem po alkohol. Właśnie my, sportowcy, możemy to zrobić najlepiej, bo jesteśmy dla nastolatków autorytetami - mówi Koszarek. Jego zdaniem udział w kampanii Janusza Wójcika może być dla niego swoistym rodzajem rehabilitacji.
powrót do polski