podczas wymiany pompy hamulcowej okazało się, iż zakończenie przewodu hamulcowego nie ma już niestety możliwości przykręcenia kluczem... stało się okrągłe. w ruch poszła więc żabka..niestety pomimo rzekomego dopasowania przewód i tak ciekł...
A więc od początku...
odrkęcamy przewód hamulcowy który idzie do tyłu (zakładam że zbiornik z paliwej już jest odkręcony) | |
pod spodem od strony kierowcy przed tylnim kołem jest trójnik.. z jednej strony (tej odkręconej już) przychodzi przewód od pompy hamulcowej.. z dwóch pozostałych przewody idą do kół.. do odkręcenia potrzeba będzie 11ka. | |
przewód najwygodniej wciągąc do środka. .czyli tutaj wychodzi pod tylną kanapą... można go dla wygody pociąć :) | |
po podniesieniu tylnej kanapy po stronie kierowcy widać dziurę po wyjętym przewodzie hamulcowym.. idzie on wzdłóż tunelu tuż pod tapicerką. | |
gdzieniegdzie (np u mnie w połowie szyny fotela) przewód ten jest "przyczłapany" takim metalowym "dyngsem" ;-) |
|
z przodu u mnie był przewleczony za pedałem gazu.. i włożony w otwór między pedałem sprzęgła i hamulca.. przy przewlekaniu należy pamiętać, iż jest tam podwójna blacha i trzeba odpowiednio trafić w otwór. | |
oto cały przewód w komplecie. w/g moich obliczeń długość szacuje na 210cm :)... można podpasować przewód od żuka.. jest on trochę dłuższy... | |
tak wygląda nowy przewód od żuka (dałem 29pln).. co do gwintów końcówek to M10x1 |
|
na oko widać że jest dłuższy niż potrzeba ;-) | |
wybrałem strategię od środka.. tzn najpierw przeciągnąłem do tyłu.. potem do przodu a reszta już się jakoś ułożyła.. |
|
tak wygląda podłączony do trójnika - gwint jest trochę dłuższy i wygląda jakby był niedokręcony..ale trzyma się ok - co ciekawe oryginalne garbowe były na 11kę.. od żuka potrzebna jest 10ka klucz. | |
pod tylną kanapą musiałem zawinąć małą pętelkę..bo zostało mi troche przewodu |
|
tak wygląda przewleczony z przodu obok pedałów - trzeba uważać żeby gdzieś tam się nie zgniatał niepotrzebnie... | |
jeśli udało ci się już wymienić wężyk z pewnością przyszła kolej na odpowietrzanie układu hamulcowego :) a także regulację szczęk hamulcowych |
Ostatnia aktualizacja: 02.07.2005 20:13